HAIZRULAMRIE.MY

Daripada seorang blogger untuk semua blogger

Tips Mudah Dapatkan Backlink .EDU dan .GOV

Tips Mudah Dapatkan Backlink .EDU dan .GOV

Untuk tips seo pada kali ini,saya akan bincangkan tentang cara-cara untuk dapatkan backlink .EDU dan .GOV dengan mudah. Backlink yang berkualiti sangat penting untuk menaikkan pagerank dan juga SEO blog anda.

Sebelum itu kita kena tahu dulu apakah itu backlink. Seperti yang dinyatakan oleh bos besar Google ini adalah maksud backlink:

Backlinks enable you to keep track of other pages on the web that link to your posts. For instance, suppose Alice writes a blog entry that Bob finds interesting. Bob then goes to his own blog and writes a post of his own about it, linking back to Alice’s original post. Now Alice’s post will automatically show that Bob has linked to it, and it will provide a short snippet of his text and a link to his post. What it all works out to is a way of expanding the comment feature such that related discussions on other sites can be included along with the regular comments on a post.

Tips Mudah Dapatkan Backlink .EDU dan .GOV
Website untuk dapatkan backlink ke blog


Dalam erti kata mudah backlink adalah link yang kita tinggalkan di mana-mana blog lain (contohnya link blog kita sendiri) dan link di blog lain itu akan menjadi backlink kepada blog kita. Makin banyak backlink maka makin tinggilah pagerank blog kita nanti. Tapi,backlink yang banyak sahaja tidak cukup untuk menaikkan pagerank dan SEO blog kita. Kita juga perlukan backlink yang berkualiti seperti backlink di domain .EDU dan .GOV .Kedua dua domain ini dapat beri backlink yang berkualiti kepada blog kita.

Tips mudah dapatkan backlink .EDU dan .GOV


Cara mencari website/blog .edu

1. Buka google.com
2. Taip --- > site:.edu inurl:blog “post a comment”
3. ATAU taip --- > site:.edu inurl:blog “post a comment” “KEYWORD ANDA”
4. ATAU taip --- > site:.edu wp-admin
5. ATAU taip --- > site:.edu comment.php

Cara mencari website/blog .gov

1. Buka google.com
2. Taip --- > site:.gov wp-admin
3. ATAU taip --- > site:.gov comment.php

Selepas anda jumpa website yang sesuai, tulis komen anda dalam website tersebut. Tapi jangan cuma komen link blog anda sahaja, pastikan anda hanya post komen yang relevan dengan artikel di website atau blog tersebut supaya tidak membuat spam di blog orang lain .Anda juga tak suka blog anda kena spam kan? hehe

Dan juga jangan lupa untuk letak link ke website anda dalam komen anda tu untuk mendapatkan backlink yang berkualiti dari domain .EDU dan .GOV tadi.

Ini adalah contoh salah satu blog yang mempunyai backlink berkualiti daripada domain .EDU dan .GOV .Blog ini adalah kepunyaan brader Hasrul Hassan iaitu salah seorang pakar SEO di Malaysia. Saya memang selalu terjah blog dia untuk dapat tips SEO blog.

Tips Mudah Dapatkan Backlink .EDU dan .GOV
Blog brader Hasrul Hassan mempunyai 3 backlink .EDU dan 6 backlink .GOV ..WOW!

Nampak sikit je kan blog ni dapat backlink .EDU dan .GOV tapi backlink itu adalah sangat berkualiti dan kalau tak percaya tengok ranking Alexa blog Hasrul Hassan ni brapa,anda pasti terkejut. ;)

Semoga tips seo yang ringkas ini dapat memberi manfaat kepada anda semua. :)

6 Komentar untuk "Tips Mudah Dapatkan Backlink .EDU dan .GOV"

Fuh... terbaeklah entri ni... tips yang sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat berguna ni... terima kasih

terima kasih. :)
cuba praktikkan,insyaAllah nnti akan dpt backlink yg berkualiti utk naikkan PR blog .

kern lah tuh salam dari pakar seo termuda ^_^

This comment has been removed by the author. - Hapus
This comment has been removed by the author. - Hapus

Informasi yang sangat menarik dan bermanfaat. Terimakasih telah berbagi
Jual Obat Pembesar Penis,Obat Pembesar Alat Vital,Pembesar Penis,Obat Pembesar Penis Jogja,Obat Pembesar Alat Vital Pria,Obat Pembesar Alat Vital Alami,Alat Pembesar Penis,Pembesar Penis Alami,Vimax,Obat Vimax,Vimax Pembesar Penis

 
Copyright © 2014 HAIZRULAMRIE.MY - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info